Anasayfa » GEZİ » Şanıyla, heybetiyle Moskova ve Petersburg!
b100

Şanıyla, heybetiyle Moskova ve Petersburg!

b100Bizler bu sayımızda, Moskova ve Petersburg şehirlerini sizlere detaylıca anlatmak, bu satırlar arasında dahi olsa bir kültür turizmine vesile olmak istedik.

Bizler örnek bir geziyi size sunacağız ancak tabii sizler güzargahı kendinize uygun şekilde ayarlayıp, Moskova’da keyifli bir geziyi hayata geçirebilirsiniz. Geziyi planlarken de 4 gün Moskova 5 gün Petersburg olacak şekilde günleri bölmüştük. Moskova’dan Petersburg’a geçişi uçakla yaparsanız, yaklaşık 1 saat sürüyor. Ancak bunun yerine tren de tercih edilebilir fakat trenin daha uzun sürmesi ve neredeyse uçak ile aynı fiyat olması sebebi işle biz uçağı tercih etmenizi öneriyoruz.

Moskova turu başlasın!

Gezimizin ilk günü ana meydanları dolaşarak şehrin keşfine başlayabiliriz. Ayrıca o gün Bolşoy (Bolshoi) Tiyatrosu’nda bir opera biletimiz vardır. Biletimizi o çok süslü Bolşoy ana sahneden alamamış olsak da çok keyifli bir opera izledik. Bu arada bileti 2 ay öncesinden internet sitesinden satın almıştık. Tabi gittiğiniz gün kapı önünde bilet satmaya çalışan karaborsa biletçilerden de alabilirsiniz. Ama fiyat konusunda yorum yapamayacağım. Elimizdeki rehber kitap Moskova’yı bölgelere ayırmıştı biz de günlere göre bölgeleri ayırdık ve Moskova’yı çoğunlukla yürüyerek adım adım gezdik.

*Kremlin bölgesi

*Kızıl meydan ve kitay gorod

*Arbatskaya bölgesi

*Tverskaya bölgesi

*Tretyakovskaya

*Merkezin dışı

Hostelden aldığımız haritaya gitmek istediğimiz her yeri (Saray, müze, yazar evleri, meydanlar, parklar…) işaretledik. Mesafeler harita üzerindeki mesafeden çok daha uzak bu arada. Fakat yürüyerek şehri keşfettiğinizde bambaşka yeni yerler görme şansı yakalıyorsunuz Moskova’da. O sebeple tavsiyem hava durumu müsaitse şehri yürüyerek gezmek. İkinci gün kremlin bölgesini gezdik. Saray kompleksine giriş biletimizi erkenden aldık. Aklınızda bulunsun devlet silahhanesi bölümü için ayrı bilet almak gerekiyor. Kremlin bölgesine;

*Kremlin saray kompleksi

*Devlet silahhanesi

*Kremlin kuleleri

*Alexander bahçeleri

*Katedral bulunmaktadır.

Çoğu kullanılmakta olan resmi bina olduğu için içerisine giriş izni bulunmamaktadır. Bir de belirlenen yaya yollarının dışına çıktığınızda Rus askerleri hemen düdük çalarak uyarıyorlar. Bunu da başıma gelen bir olay neticesinde öğrenmiş bulundum J Siz siz olun yaya yolları dışına çıkmayın. Suratsız Rus askerlerini kızdırabilirsiniz 😉 Kremlin saray bölgesinden sonra çok yakınındaki Kızıl meydan ve Kitay gorod bölgesini gezdik. Bu bölgede görülecek yerler ise şu şekilde;

* Nikitniki teslis kilisesi

* Romanov boyarları sarayı

* Aziz vasili katedrali

* Kazan katedrali

* Kızıl meydan

Öğleden sonra ise Tretyakovskaya bölgesindeki Tretyakov galerisini gezdik. Tretyakov ailesinin evinde sergilenen eserler gerçekten b101görülmeye değer. Küçük bir sergi zannetmeyin bir günün öğleden sonrasını alacak büyüklükte! Ayvazovski’nin İstanbul resimleri, Perov’un Dostoyevski portresi, Kiprenski’nin Puşkin portresi mutlaka görülmesi gereken eserlerden. Üçüncü gün sabahtan (bir önceki gün gidemediğimiz) Devlet silahhanesi için hemen Kremlin saray kompleksine koştuk ve biletimizi alıp gezdik. Öğleden sonra şehir merkezi dışında kalan fakat metro ile kolayca ulaşılabilen Novodevici mezarlığına, Tolstoy’un evine ve Moskova’nın en büyük parkı olan Gorki parkına gittik. Novodevici; Nazım, Çehov, Gogol gibi isimlerin defnedildiği mezarlık. Nazımın mezarı (8. Bölüm 1. sıra) aynı kendine yakışır biçimde sade ve güzel. Gözlerimiz dolarak mezarlığı dolaştık. Tolstoy’un evi müze haline getirilmiş fakat gittiğimizde kapanmıştı. Dışarıdan bakmakla yetindikL Sonrasında Gorki parkına giderek çimlere yayıldık. Bu park Moskova’nın en büyük parkı ve çoluk çocuk Moskovalılar akşamüstü keyfini az ısıtan güneş altında bu parkta geçiriyorlardı. Dördüncü günümüzde; Arbatskaya ve Tverskaya bölgesindeki;

*Puşkin güzel sanatlar binasını ve sergisini (Monet, Van Gogh, Signac, Cezanne, Matis, Picasso, Kandinsky’nin orijinal eserlerini Puşkin güzel sanatlar ’da mutlaka görmelisiniz.)

*Melnikov evi

*Gorki evi

*Çehov evi’ni gezdik. Bu ünlü isimlerin yaşadıkları evlerin çoğu müze haline getirilmiş. İçlerinden sadece Çehov’un evini gezebildik. Diğerleri ya kapalıydı, ya da henüz müze haline getirilmemişti.

Önemli notlar:

Moskova havaalanına gece inerseniz ve exchange ofisler kapalıysa panik olmayın JAşağıda fotosu olan makinalar ile para dönüşüm işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Hatta “havaalanında kazıklanırım dur az çevireyim şehir merkezinde hallederim” diye düşünmeyin çünkü şehir merkezinde çeşitli miktarlarda komisyon alınmakta. Şehir merkezinde para değişimi yaptırırken mutlaka komisyon alınıp alınmadığını sorun! Moskova havaalanından merkeze ulaşım otobüs+metro şeklinde yapılabilmektedir. Rusya’da taksiler pahalı olduğu için halkın kullandığı ulaşım araçlarına binmek daha mantıklı. Havaalanından hemen çıktığınızda otobüsü bulamazsanız bizim gibi şaşırıp kalmayın J Otobüs numarasını (611) bir kâğıda yazın ve güvenliğe gösterin. Size otobüsün nereden kalktığını tarif edecektir. Havaalanından çıktıktan sonra 5-6 dakika yürümeniz gerekecek durağa varmak için. Otobüsün son durağı bir metro durağı. Son durakta indikten sonra da Kiril alfabesi ile yazılmış karışık Moskova metrosu haritası ile baş başa kalıyorsunuz J Park Kulturi, Arbatskaya, Kievskaya, Mayakovskaya, Teatralnaya, Çistye Prudi, İzmaylova Park, Tretyakovskaya, Belaruskaya gibi metro istasyonları da mutlaka görülmesi gereken iç mekan tasarımlarıdır.